Jag gillar engelska deckare

Vart jag en ser här på Hagelvägen, är det vitt av snö. Det är inte klokt vad det snöade igår. Och snön ligger kvar. Men jag kommer ihåg en dag före skolavslutningen, för några år sen, när det snöade (den 7 juni). Vi bodde då i Kåbdalis som är känt för att det är ett snöhål. Nu säger SMHI att det ska bli sol hela morgondagen. Vi får väl se hur det blir med en saken. Vet att jag inte kan göra nånting åt vädergudarna. Mer än att klaga, och det gör jag oupphörligen.

Jag vet inte om Alec kommer hit idag, och ska vara här. Isabel jobbar ju så det kan hända. Han trivs ju här och vi kommer bra överens.

Såg inte "Lewis" igår utan jag fastnade i "Morden i Midsomer", ett avsnitt jag inte sett. Jag börjar bli less på Oxford med dessa gamla akademiker. Mer spännade med Midsomerborna.

Sverige spöade Tjeckien igår, utan att jag såg matchen. Nu var det visst mer folk i Globen, än vad det var i fredags. Dom hade sänkt priserna från 1200 kr till 395 kr. Varför ska det vara så dyrt att gå på hockey? Tycker det skulle räcka med att det kostade en hundring.

Nu ska jag ta en dusch och sen kan dagen börja. Blir nog lite läsning idag i vintermörkret. Ikväll TV med eventuellt "Mästarnas mästare" eller "Morden i Midsomer" följt av "Foyle´s war".

Foyel´s war är en brittisk deckarserie som utspelar sig under andra världskriget. En mysig deckare i min smak. Visas på sjuan klockan 22, söndagar. Se den! Hej då!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Önskar att jag kunde skicka upp lite vårkänslor till dig, när man tittar på tv-vädret så har tusen miljoner snöflingor verkat singla ner över er, idag har jag tagit en promenad bland vitsippor och skir grönska, det är bara att hoppas att ni slipper mer snö och solen tar över från och med nu.

2012-05-06 @ 18:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0