Så tröttsamt program

Idag ska temperaturtoppen visa på 13 grader. Satt ute en stund på eftermiddagen i solen. Men inte kan jag säga att jag svettades. Men i alla fall åt jag en glasstrut (en mini). Isabel tittade in en stund för att Matte skulle hjälpa henne med en lampa på bilen. Var en sväng ner till sophuset och lastade av mig ett antal skräp. Önskar jag kunde få betalt för mina sopor. Vad rik jag skulle bli då.

Sen på kvällen skulle jag se eurovisionssemifinalen. Men det blev så att jag sov sittandes i fåtöljen (och den är inte bekväm alls). Så tråkigt var det. Så mycket skitmusik det finns. Så mycket bättre jag sov när jag förflyttade mig till sängen.

Inget nattfrämmande inatt.  Matte var tvungen hem och kolla posten. Han väntar ett intyg från läkaren, så att han kan resa till Ukraina med sina mediciner. Så att han kan ta in medicinerna genom tullen. Kanske han måste ringa och påminna läkaren. Man vet ju inte, för dom har väl många patienter att tänka på.

Vad jag ska hitta på idag har jag ingen aning om. Solen skiner lite försiktigt så här på morgonkvisten. Ja just ja, jag ska tvätta klockan ett. Då går det några timmar där. Ikväll ser jag "The promise" på ettan.

En engelsk serie som jag tycker är bra, om än lite rörig. Se den om ni kan. Handlar om en tjej som är i Israel hos en kompis. Hon läser sin morfars dagbok. Han var soldat i engelska armén efter krigsslutet och var i Palestina. Man får följa hans liv där och hennes liv i nutid. Därav röran.

Nu ska jag spela lite på datorn. Lite Candy eller kanske Mahjong. Ha det så bra idag. Det ska jag ha. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0