Ludder på

13 grader, sol men det blåser lite nordan. Men det är väl nåt man får räkna med när man bor vid kusten. Matte sover fortfarande fast hans väckning har låtit. Ska göra kaffe nu snart. Har smygit omkring en stund, men nu är det dags att vara vaken.

Var så duktig igår och städade hallen och köket. Jag kan säga att fläkten var ingrodd. Jag har aldrig tagit isär utsugsfiltret och det tror jag inte att den förra hyresgästen har gjort heller. För jag kan säga att det var täppt. Men nu är det rent. Jag fick koka mycket vatten för att få upp suget. Bläh! I köket har jag kvar fönstret. Ingen städning idag. Ska stuva blomkål och steka korv till lunch, som Matte får äta innan jobbet.

Har fyllt i en enkät till landstinget, som dom har skickat till mig om min sjukhusvistelse, på lungan. Tur att man kan göra det på nätet för det var många frågor som skulle besvaras. Men nu är det gjort.

Idag ska prinsessan Estelle döpas. Stackars barn som blir så uppmärksammad redan. Det ska visst vara direktsändning på TV också. Jag ser inte detta. För mig blir det Emmerdale och eventuellt simning från EM. Jag satt ute en stund igår och jag kanske gör det idag också. Men jag kan inte säga att det var nån värme. Inte ens i solen. Konstig vår det har varit, än så länge. Hyresvärden har nog stängt av värmen, för det är kallt även inomhus. Hua!

Ludderna åker på idag.

När jag nu kollar ut genom fönstret har solen försvunnit och ersatts av moln. Vad hände? Kanske jag kryper ner i sängen igen. Hoppas ni har sol, en varm en. Jag spelar Candy en stund. Hej då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0