Oscar fyller år

Jag smyger omkring för att inte väcka Matte. Ska snart göra kaffe och en macka. Solen visar sig idag och gradantalet på tempen visar drygt tio grader. Kan nog bli en fin dag men värmen låter vänta på sig.

Matte ska äta lunch här innan han börjar jobba. Får se vad jag hittar på att laga. Kommer solen på min uteplats idag, ska jag sitta ute med boken och städningen får vänta.

Jag halvsov framför TV igår kväll. Det betyder att jag inte jublade åt programutbudet. Jag blir lika arg på mig själv för att jag inte lämnar TV-n, och går och lägger mig. Men det är även det, lathet från min sida.

Imorgon börjar eurovisions-cirkusen igen. Med första deltävlingen som ska solla fram dom tio bästa som ska framföras på lördag. Samma visa på torsdag då nästa tio väljs ut. Sveriges bidrag får man höra på torsdagen. Stora favoriter är Rysslands bidrag med en samling tanter som joddlar fram sitt nummer. Där ser man att man inte är för gammal för en ny sångkarriär. Får tänka på det. Hihi!

Nu ska jag fika och sen vänta på Emmerdale innan lunch. Oscar fyller år idag så jag slår en signal till honom efter skolan. Hade tänkt sätta in en slant på hans konto. Annars får han vänta tills vi ses.

Oscar som fyller 15 år. Kortet är några år gammalt, hittar inget nytt.

Ha det så bra mina vänner! Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0