Lax och sallad

Ser ingen sol ännu idag. Det är -3 grader och det är väl skönt så. Skulle handla idag, men vet inte om benen bär mig så långt. Det är verkligen besvärligt nu med mina leder. Men jag lever ännu och har ett friskt huvud.

Matte är på jobb som vanligt efter att ha sovit här, på min soffa. Har läst PT och AB. I AB är det, det vanliga skräbblet om Ranelid. Nu är sista skriket att han ska bli diskad. Vet inte om jag kan hålla mig för skratt åt eländet. På FB kan man tro att Lulehockey redan vunnit SM, fastän inte semifinalerna börjat spelats. Jaja!!!!

Såg sista avsnittet av "Mot alla odds" igår kväll. Härligt se när dom kom fram till havet. Sen såg vi även "Mördare okänd" innan sporten satte igång. Ikväll ser jag väl om den sjungande trappuppgången och sen "Game of thrones", på ettan.

Till middag igår gjorde jag kassler i ugn, med lök, paprika, tomater, creme fraiche och toppade det med riven ost. Jag äter samma till lunch idag. Till middag steker jag lax med en sallad till.

Jag älskar fisk i alla former. Jag brukar köpa laxen, som är fyra stycken bitar portionsförpackade. Då behöver man bara plocka fram en bit som man steker. När man nu är ensamstående som jag är. Inget svinn här inte. Jag skulle gärna äta en potatis till, men har ju lovat mig själv att skippa kolhydraterna, och än har det gått bra. Däremot har jag inte ätit så mycket fett, som man ska enligt LCHF (?). Jag har min egen metod. Lite kolhydrater och lite fett. Däremot äter jag apelsiner. Gött!

Ni ska nu ha en skön dag. Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0