Inget racklande idag

Ser grått ut idag. Det regnade verkligen i igår eftermiddag. Men inte såg jag att snötäcket minskade för det. Isabel och Alec kom hit och vi åt våfflor. Sen dom hade farit vilade jag en stund, innan TV-n startades och jag såg sista avsnittet, om dom som drömde om landet. Efter det "30 grader i februari". Förstår mer och mer varför jag inte har nån längtan till Thailand. Är inte min stil direkt.

Idag är det fem grader och ingen sol, men det kan hända att den kommer fram på eftermiddagen. Det blir inget rackel för mig och Isabel idag. Hon måste jobba, så vi får ta det en annan dag då hon är ledig. Mig kvittar det. Är lika gärna hemma i lugn och ro.

Tyvärr fick SAIK på nosen igår. Inte roligt men det kommer fler chanser, t ex i morgon. Sen är det väl inte hela världen att få vinna. I alla fall inte för mig. Jag vet flera Lulefans, som har brutit ihop totalt efter att Lule blev utslagna. Så allvarligt är det inte för mig.

Nu ska jag snart ta fram dammsugaren och efter det ska jag göra en gryta på bogfläsk till dagens middag. Lite mexicostil, med creme fraiche med smak.

VM i konståkning startar väl idag. Kan vara kul att se. Åkarna är verkligt duktiga. Det är en fröjd att se dem. Så graciösa dom är. 

Man kan inte tro att deras åkning ska gå att utföra. Men så är det. Speciellt är isdansen bra, tycker jag. Tror det är ettan som står för utsändningen, så då går det att se.

Ha en bra dag. Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0