En ljuvlig dag

Lördag! Verkar bli en solig dag. Har löst melodikrysset och sen satt på TV med vinterstudion. Har också en fläskpannkaka i ugnen. Och i en annan panna puttrar en köttgryta. Passar på att göra lite mat, när jag känns pigg. Då slipper jag äta hårdmackor vid hunger. Då har jag bara att ta fram mat och värma.

Var ju på Ica Maxi igår och handlade. Funderade också på om jag skulle köpa en kaffebryggare. Men får göra det när jag inte ska handla så mycket mat. Det är ju inte bara att köpa. Man ska ju också frakta hem varorna.

Just nu åker dom femmilen i Holmenkollen, så jag har ett öra på det också. I kväll avgörs vem som vinner den svenska melodifestivalen. För en gångs skull tycker jag det är lite spännande. Hur ska det gå för Flinck och Ranelid? Måste nog se detta spektakel.

Igår kväll såg jag denna Bondfilm, som jag sa att jag skulle göra. Faktiskt riktigt bra. Jag har ju bara tyckt att Sean Connery varit en riktigt bra agent 007. Men jag kan nog tycka att denna Bond också är bra. Daniel Craig var namnet. Boven i detta drama spelas av Mads Mikkelsen, en dansk skådis.

När jag är färdig med min matlagning ska jag se friidrott på ettan. Det är ju inomhus VM. Önskar er en fin lördag med mycket sol och vila. Hej då!

Ska det stå mellan dessa två ikväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0