Det grönskar i regnet

Det regnar idag. Då behöver man inte vattna blommorna ute. Men det är skitmörkt utomhus. I natt när jag la mig, tittade jag på midnattssolen och tänkte på, att det är ljust dygnet om. Sen sover jag en stund och vaknar upp i ett mörker. Har också haft nattfrämmande! Av en spindel. Den stackaren såg helt vilsen ut och jag vet inte vart den försvann.

Sen skar jag mig i vänster tumme igår, när jag skar en rödlök. Det är hemskt vad det kan blöda från ett finger. Just nu lyssnar jag på radion P4. Ett program med Fredrik Virtanen där han har Stefan Löfven, den blivande statsministern, som gäst. Visste inte att han var från Ådalen och Ö-vik och att han var svetsare. Där ser man.

Matte skrev på min tidslinje på FB nyss. Då vet jag att han har det bra i Kiev. Lugnar modershjärtat. Han far väl hem den tjugonde, eller så.

En mjukkaka med kokt skinka och färsk gurka på, blev min frukost idag tillsammans med kaffe. Det satt gott, kan jag säga. Sen kan man ju undra vad man kan hitta på en dag som denna. Är det nåt på TV? Ikväll vet jag att det är "Barnmorskorna i East End" och "Foyle´s war" men fram till dess. Kanske läser jag en stund.

Det ska visst ljusna framåt kvällen eligt SMHI. Då ska jag lägga ut en korvbit till igelkotten. Han är och letar mask varje kväll på gräsmattan. Då är det gott för honom att få sig en äkta falukorvsbit. Eller? Nu väntar duschen så hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0