En hönsflock

Sveriges förlust mot Ukraina var snöplig. Tyckte det såg ut som om Sverige hade släppt ut en hönsflock på plan i Kiev. Kändes då skönt när Zlatan gjorde första målet. Men sen gick det bara utför. Suck! Det blev 2-1 till Ukraina.

Här på Hagelvägen har solen tittat fram en stund. Hoppas den kommer åter idag. Jag ska ju till fotvården och njuta av att få mina stackars tår omskötta. Kanske jag ber Isabel om att sommarlacka mina tånaglar. Ska också på apoteket och hämta ut lite medicin.

Har nyss ätit en limpmacka med Västgötaost och tomat, på tillsammans med en kopp kaffe. Det satt bra i magen. Undrar samtidigt om vad jag ska äta idag. Jag har stekta champinjoner som jag kan ha till en biff, t ex. Det ger sig väl.

Igår var dom här och klippte gräset, så jag fick sopa trädäcket och ta bort grässpillet som yrde från röjsågen. Den tog även bort en pensé (onödigt). Var också en tur till sophuset. Tänk så mycket sopor man har jämt.

En återkommande gäst på min uteplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0