Väntar på domen

En ny morgon och nu just skiner solen, men på Luleå kommuns väderkarta lovar dom regn. Hallå, nu är det ju slut på fruntimmersveckan! Vi får väl se. Jag ska tvätta idag så jag är upptagen med det.
 
Nu är min Kalixresa över och ska bara vänta på domen från läkaren, vad han nu hette. En läkare som jag aldrig sett som ska kolla mina röntgenplåtar. Håller i alla fall med Isabel när hon beskrev Kalix sjukhus. Man såg knappt en endaste människa, när vi var där. Kändes som vi blev visade till en källare på Gökboets tid. Kan förstå att detta sjukhus behöver besöksstatistik. Hua! Tur att Isabel var med som sällskap, annans tror jag att jag hade vänt i dörren. Men efter mycket brytande i min värkande kropp, låg jag på britsen färdig att skjutsas in i tunneln. Sen blev det kontrastvätska i mina ådror. Och sen röntgen! Skönt komma hem igen.
 
På radion idag får man veta att det är farligare än man trott, att sola solarium. Hudcancern har ökat i landet. Allt för att svenskarna vill se så bra ut som möjligt. Ja det är väl inte bara svenskarna, men det var det som sades. Jag håller mig till brun utan sol. Hoppas det är ofarligt. En gång i tiden sa dom att det var mindre farligt med solarium än sol. Där ser man.
 
Nu kom Matte hit så då ska jag vara trevlig med honom. Jag hör av mig i morgon. Hej då!
 
                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0