Sol på rymmen

Idag har dom lovat värme i norrbotten, men var är solen? Är det bara i Luleå den gömmer sig? Har fått brev från Kalix sjukhus. Det är där jag ska göra skiktröntgen. Alltså jag får åka 10 mil för att få det gjort. Ska i alla fall ringa och ändra tid för den passar mig inte. Jag måste ju ta ett blodprov på vårdcentralen några dagar före så det blir tight om tiden. Usch!
 
Jag var ju på Ica Maxi igår och handlade lite. Satt utanför affären och väntade på taxin då det kom en tant med rullator. Hon bara traskade på utan att se sig för. Folk fick hoppa åt sidan för att inte bli överkörda. Kul va! Det får man kanske börja med. Jag brukar ju känna mig ivägen när jag kommer med min kavaljer. Sen var det en kvinna som skällde ut sin mamma för att hon hade gått på apoteket, utan att fråga om lov. Va?  Vilka människor det finns.
 
Idag ska jag göra pannbiff med lök. Det var ju meningen att Isabel och Alec skulle komma hit och äta idag men dom har skjutit upp det till i morgon istället. Pannbiffen är till dom. Bra att jag får ha jordgubbarna för mig själv idag. Jordgubbarna kostade bara 19,90 litern. Smällde i mig en liter igår kväll till filmen. Ja filmen som jag såg var väl så där. Tänk vad ett piano kan ställa till det.
 
Får se om det blir nån solning av ben idag. Annars blir det att läsa i boken i sängen. En film på ettan klockan nio med Brad Pitt. Han brukar ju vara bra skådis. Handlar om hämnd, alltså filmen.
 
                
Slut för idag från mig. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0