Nu väntar OS

Ny morgon och på en madrass i mitt vardagsrum sover Isabel och Alec. Det blev så att Alec somnande igår kväll när dom var här, så då blev dom kvar här. Jag har druckit kaffe och ätit en fralla. Solen skiner idag och det ska visst bli upp mot 18 grader. Så pass att man inte behöver frysa.
 
Jag handlade igår. Matte skjutsade ut mig till Storheden när han slutade och sen fick jag ta färdtjänst hem. Som vanligt fick jag vänta så pass en timme innan det kom en bil. Va less jag blir. Men man fär väl vara så tacksam för att man över huvud taget får åka och handla.
 
Naturligtvis så köpte jag jordgubbar som dom sålde utanför Ica. Köpte tre liter och det var tur det, för när jag rensade dom fick jag kasta ca en liter som var dåliga. Man kan säga att jag köpte en liter mögliga bär för 35 kronor. Konstigt att en ärlig norrbottning (bärgägaren) vill lura en kund med att sälja mögliga bär. Hm!
 
Ikväll klockan tjugotvå är det OS-invigningen på ettan. Då sitter jag bänkad där. Fanbärare för Sverige är ryttaren Bengtsson. Bra så! Nu har man två veckor sport framför sig.
 
                         Slut för idag mina vänner. Hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0