Nätterna blir mörkare

 Har haft en god natts sömn och intagit frukost. Lyssnar på P4 norrbotten medan jag skriver. Tyvärr värker mina tår som vanligt. Men det är bara att bita ihop. Efter sommarföljetongen slår jag på TV, för att se OS. Blir väl att titta på lite simning bl a.
 
Ute tittar en försiktig sol fram efter lite regn i natt. Det ska vara ca 18 grader nu. Såg i natt att det har börjat mörkna nu. Men det är ju inte så konstigt, då vi är på väg in i augusti. Då vankas det kräftor. Får väl ha en kräftskiva med mina barn. Matte och Isabel gillar ju kräftor.
 
Räkningarna är betalda och herre min Gud, vad det blev ett stort hål på mitt konto. Får vara glad om jag kan mätta mig tills nästa lön. Resan till Kalix kostade och man får se när man får reseersättningen. Det är dyrt att leva. Inte blir det nån sparad slant till en tvättmaskin, inte. Och den där vinsten på postkodlotteriet kommer aldrig. Man får fortsätta drömma.
 
Nu blir det en dusch för mig. Hoppas på en fin dag för er. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0