Frozen river

Idag är det -6 grader men det ska visst bli kallare. Nu behöver vi inte mer snö. Jag har nog svårt att ta mig fram i den som redan finns. Men nog tror jag det är roligt för barnen med snö. Bättre än regn i alla fall. Idag ska jag tvätta, men innan det, kommer Isabel och Alec hit och äter lunch. Det blir bara parisare och sallad.

Vinterstudion på TV måste jag väl kolla på. Sista etappen i tour de ski, med backklättringen. Egentligen är det väl redan avgjort, tror jag. Jag nästan spyr när jag hör en viss norrmans namn. Inte som Jonas Karlsson och Anders Blomkvist, som älskar samma norrman. Bläh!



Filmen jag såg på tvåan igår kväll, Frozen river, var ganska bra. Är det inte så att filmer med okända skådespelare, kan göra en förvånad. Melissa Leo blev Oscarsnominerad för denna roll. Jag vet inte hur känd hon är. Men för mig är hon okänd. Bra film i alla fall. Ikväll ser jag "Pangpangbröder", en svensk dokumentär.

I morgon sätter blåveckorna igång igen. Emmerdale är tillbaka och likaså Holby City. Mitt lunchnöje. Man tager vad man haver, heter det ju. Jag äter lunch med TV-n. Men nu ska jag äta lunch med min dotter och hennes son. Bra mycket roligare, kan jag säga. Ha en bra söndag hörni, vi hörs. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0