Oj så mycket snö

Oj vad mycket snö som kommit. Nu kan man säga att det är riktig vinter. -6 grader idag, så det är riktigt behagligt ute. Men jag får hålla mig inomhus på grund av snömängden. Har inte lust att bära omkring på rullatorn. Fick be Isabel om att ändra min tvättid igår, mot tid på söndag. Hoppas det är bättre skottat då. Kan inte bära både tvätt och rullator.

Idag fortsätter Tour de ski efter en vilodag och flytt till Italien. Näst sista etappen idag, för imorgon är det klättringen uppför slalombacken. Få se idag om svenskarna lägger på ett kol. Chansen är väl inte så stor för en pallplats. Men när man tänker efter hur många duktiga skidåkare som startar, förstår man hur svårt det är.

Lyssnar på "Ring så spelar vi" som vanligt en lördagmorgon. Ska också lösa melodikrysset snart. Sen vet jag inte vad jag gör idag. Blir en dusch efter krysset och eventuellt skidor på TV. Värmer upp lövbiffsgrytan från igår till lunch. Men sen vet jag inte vad det blir.

Ikväll ser jag "Morden i Midsomer" klockan 21 på ettan. Kanske jag också ser "Frozen river" på tvåan. Den har ju fått bra kritik. Sen är det sovdags för mig.

Nu är det ju slut på jul och nyårshelgen. Skönt kan jag tycka. Nästa helg fyller min lilla dotter år och då är det ju en speciell helg. Hon är ju född på tjugondaknut. Nej nu börjar krysset. Ha en bra dag och hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0