Ny vecka

Ungefär samma väder som igår denna måndag. Bara en dag till så är det februari. O hi och hej! Men som vanligt tar det tid att få varmt och skönt igen.

Det händer väl inte så mycket för mig idag. Ja Isabel och Alec ska äta middag här. Och det händer ju. Blir väl nåt enkelt i matväg. Alec tycker ju inte om så många maträtter. Korv är väl hans passion. Likt mormor, som älskade korv när hon var liten. Därav smeknamnet, Korvis, som hon fick av sin storebror. En försvenskning av Mac Korvum, som hon kallades från början.

Annars blir det som vanligt Emmerdale till lunch. Lagar isterband och äter med potatis och rödbetor. Gott! I min familj är det bara jag som gillar det, liksom pölsa som jag äter senare i veckan. Ni hör att jag frossar denna vecka.

På TV är det inget särskilt i kväll Får väl bläddra och söka nåt sevärt. När jag läste AB idag, blir jag rent förskräckt av hur högerextrimisterna breder ut sig i Europa. Är vi på väg mot ett nytt facist-eller nasistvälde. Förra gången det hände, var det ju för att det var dåligt med ekonomin. Är det därför nu också? Många länder har dålig ekonomi och arbetslösheten blir större. Sen finns det inget ansvar längre bland dom som skapar den dåliga ekonomin. Alla ska bara roffa åt sig. Inte bra! Får väl vara bra så länge man får säga vad man tycker. Om högern tar makten, är det väl slut med det också.

Ibland känner jag mig så här. Men nu idag är det inte så. Härligt! Jag hoppas ni har det bra också. Sköt om er och era kära! Hej då!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0