En present från ICA

-7 grader och molnigt. Känns pigg nu på morgonen efter en skön sömn. Har druckit mitt kaffe och ätit två små limpmackor, med skinka och senap på. Ska tvätta klockan 13, så jag laddar upp för det. Tar två panodil en timme innan. Har inte så mycket tvätt men det ska ju göras ändå. Jag har ju inte så mycket kläder heller.

Var på Ica Maxi igår och handlade lite. Hämta också min present från Ica. En daimtårta och en tårtspade. Skulle få detta till min födelsedag, eftersom jag är så bra kund. Bra så!

Vad som jag inte kan tycka vara bra, är färdtjänsten. Bra att den finns, javisst! Men hur dom sköter sina kunder, mindre bra. Jag beställde en bil på förmiddagen till 14.15. Fick vänta utanför huset till 14.50. Likadant när jag skulle hem. Hemresan beställd till 16.00 men tror ni att den kom då. 16.40 ringde jag och undrade om dom glömt bort mig, men då var bilen på väg, och skulle komma inom 10 minuter. Skulle det gå om man ringt en vanlig taxi. Knappast!

Jag ska lyxa med maten idag. Köpte entrecote igår. Det var år och dag sen jag åt det. Men idag blir det, i min ensamhet. Jag ska njuta av den härliga skivan kött. Kanske jag gör pommes frites och en god sallad till. Köpte också en burk beanaisesås, ids inte göra min egna bara för mig. Blir bra så. Borde ta en bild och lägga ut på FB, som andra gör, så jag också får skryta. Men ids inte det heller.

Ikväll blir det väl TV som vanligt. Vet inte vad det blir ,men om jag kan hålla mig vaken till 22.10 ser jag "Southland" på åttan. Nu blir det melodikrysset och sen "Vinterstudion" (på TV).



Ha en bra dag. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0