Längtar efter semlor

Har intagit en mugg kaffe och två limpmackor med skinka och senap på. Ute är det -12 grader och något vitt faller från skyn. Jag brukar säga att det sneggar. Inåt landet är det kallare, upp mot 25-30 grader. Hua!!!!

Ny måndag utan något planerat. Känns ganska skönt att få bestämma över vad jag ska göra. Naturligtvis finns det en del måsten. Som att duscha, laga mat osv. Men man gör det i sin egen takt och när man vill. Hade jag haft jäst och smör hemma tror jag att jag hade bakat semlor. Fick lust till detta. Jag gjorde inga semlor förra året. Jag hade för ont i händerna. Men jag tror att jag skulle mäkta med det i år. Får be Matte om att köpa ingredienserna nästa gång han kommer. Fick en sån lust bara. Kan väl bara prova hur det går.



Tycker det är godast med hemgjorda semlor. På sjuttiotalet kunde man köpa wienersemlor, åtminstone i Östergötland, där vi bodde då. Har dom helt försvunnit? Min gubbe älskade dom.

Ikväll ser jag "Mildred Pierce" sista avsnittet. Nian visar "King Arthur" med Clive Owen. Kanske jag ser den. Jag tror jag sett den förut, men är ju en film i min smak. Historisk handling som jag gillar. Har för mig att Stellan Skarsgård har en roll.

Ja mina vänner nu ska jag sluta skriva för idag. Önskar er en bra dag, slit inte ut er utan ta det med ro. Ni hinner med det som ska göras utan stress. Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Wienersemlor eller Karlsbadersemlor som väl är ganska lika finns på kondis här i min lilla stad. De är supergoda, men dyra som attan. Billigast och godast är egna hemlagade. En arbetskompis hade köpt semlor på Lidl som hon sa var jättegoda, ska kanske testa dem för jag tänker inte baka egna änpå ett par veckor. Här har snöat lappvantar idag, vitt och vackert ute - men en månad försent tycker jag hade velat ha detta i julas istället, men man kan inte få som man vill alltid, eller hur.

2012-01-23 @ 18:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0