En kopp choklad

Idag -5 grader och några snöflingor faller från den molniga himlen. Har sovit gott och känner mig pigg, åtminstone i skallen. Jag känner mig redo att tackla denna onsdag.

Jag kan säga att lägenheten jag bor i nu, inte är lika varm som den jag hade i Älvsbyn. Så fort det börjar närma sig -10 grader ute, börjar jag hurves inomhus. Igår kväll var en sådan hurves kväll. Gjorde varm choklad, det hjälper. Får också nostalgi med den varma drycken. Kommer att tänka på söndagarna när jag var liten, då hela familjen satte på sig skidorna och for till Gamla Uppsala. Där drack vi choklad med vispgrädde och bullar och kakor på värdshuset.

Först motion och sen belöning. Innan jag kunde åka skidor satt jag nedbäddad i en pulka som pappa drog. Ja det kommer jag inte ihåg, men har fått det berättat för mig. Härliga minnen för mig.

Igår kväll såg jag "Mot alla odds" och det programmet ska jag följa fortsättningsvis. Tio personer med funktionshinder som vandrar tvärs över Afrika. Från Victoriafallen i Zambia till Skelettkusten i Namibia. Jag skäms när jag klagar om mina tår och onda fötter, när jag ser detta program. Här kan man tala om att dom är duktiga med att ta sig fram i oländig terräng, trots sitt handikapp. Underbara människor som kan.

Snart dusch och sen vet jag inte. Naturligtvis ser jag gamla Emmerdale. Matte dyker väl upp tror jag. Han ska väl sova här i natt. Kanske jag ser "Efterlyst" ikväll, sen vet jag inte. Ni får ha det så bra denna dag. Jag hör väl av mig med några ord i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0