En lat söndag

-15 grader idag så man kan säga att det är lite skillnad från igår. Igår var jag ju ute, och det kändes skönt med promenaderna fram och tillbaka till tvättstugan. Men jag kan säga att det känns inte skönt i högerfoten med skon på. Vet inte hur detta ska sluta för mig, om det inte ger sig med värken. Får väl gå ut barfota när jag ska handla eller gå till tvättstugan. Minsta lilla tryck på tårna känns som onda nålar. Jaja!

Igår när jag skulle gå hem med min rena tvätt, var en kille på väg uppför trappen. När han fick se mig med en fullastad rullator, vände han i trappen och skyndade sig ner att öppna dörren för mig. Det finns faktiskt hjälpsamma människor fortfarande, eller hur?

Såg skidsprinten igår på ettan. Det gick ju bra för Sverige. Ida Ingemarsdotter vann och Theodor Peterson kom trea. Helt otippat kan jag säga. Tror det är stafetter idag (?). Ska i alla fall kolla in vinterstudion 12.30. Ikväll ser jag "Doc Martin" på nian och eventuellt nån film på Canal+. Vet ej vad det blir.

SAIK vann över Timrå borta igår med 6-2. Härligt! Än så länge går det bra för mitt favoritlag.

Idag gör jag bara mat och latar mig för resten. Jag var ju så duktig igår och städade, tvättade och bytte rent i sängen. Skulle ju kunna gå ut med julsakerna i förrådet. Om jag nu måste sätta på mig skorna. Får se hur det blir. Hoppas på en skön söndag för er! Hej då!

Min pappa, Thorvald, med sin fosterfamilj. Min pappa är den yngste på bilden som är tagen i Norrköping 1914. Han ser ju ut som en flicka, men det var så på den tiden. Gulligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0