Hinsehäxan

Jag brukar spela Bubble witch (kallar det för häxspelet) på morgnarna. Jag är så dålig på det, men det är en utmaning. Man ska skjuta ner bubblor och få poäng. Spelet finns på FB.

Från den ena häxan till den andra, så har jag nu sett Hinsehäxan på TV. Jag kommer ihåg vissa delar av hennes historia, nu när jag ser filmen. Det var ju mycket skriverier om justitieministern och henne. Geijer fick ju avgå har jag för mig. Man fick ju se hur livet kunde bli för en ensamstående mamma. Egentligen var det väl inget ont menat, i det hon gjorde. Men det var olagligt och därför hamnade hon i fängelse, ja inte bara en gång.

Hinsehäxan då och nu. 

Såg också "South Riding" sista delen. Jag tyckte inte att det var så roligt slut på denna miniserie. Men så är det i livet också.

Idag tror jag det är lite varmare ute. Jag struntar i att handla, som jag hade tänkt. Pratade med Isabel igår och vi kom överens om att hon handlar åt mig innan helgen. Skönt för mina stackars fötter att slippa fara nånstans just nu.

Snart dyker nog Matte upp för att vara ledig några timmar innan kvällskiftet. Kokar torsk till lunch och gör en dillsås och potatis till detta. Bra med lite kokt mat. För magen menar jag. Men innan dess en dusch och sen Emmerdale och spänningen där. Hur många avsnitt ska det dröja innan Marks lik hittas i skogen?

Ha en bra dag och hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0