En helt vanlig dag

-17 grader just nu på Hagelvägen. Har märkt att det skiljer ganska mycket i gradantal i Luleå. Kan det vara för att Lule är så stort?  (Hihi) Märk ironin! Än är det mörkt ute men det är ljust snart.

Ska på VC klockan 14. Isabel skjutsar mig. Ska även på Apoteket för att fylla på mitt medicinförråd. Tänkte även handla lite på Coop. Lite grönsaker och kött t ex.

Kom en kille och kollade på hålet i golvet igår. Han ska återkomma i dag eller i morgon för att laga golvet. Han kanske måste byta ut parkettbiten. Det kan väl inte vara så svårt.

Måste få säga att jag inte är så nöjd med mina läsglasögon. Ser faktiskt sämre än jag gör med dom billiga jag hade förut. TV-glasögonen däremot är toppen. Man ser minsta pormask på TV-rutan.

Annars är allt sig likt hos mig. Jag stickar och har mig. Väntar med städning tills hålet är lagat. Snart är det helg igen. Ännu en melodifestival, men jag vet inte vilka som tävlar. Ska köpa TV-tidningen idag så får jag veta. Tror nog inte att jag ser melodifestivalen i alla fall. Kan nog vara program som är bättre.

Har en korvbit i kylen som måste ätas upp före den tolfte. Undrar om Matte ska äta här snart. Då kan jag ugnsbaka korven. Annars får jag bjuda Isabel och Alec på middag. Alec gillar ju korv. Det ger sig till slut.

Ta det nu med ro mina vänner. Snart är det vår igen. Tänk när det blir dagsmeja och solen värmer så gott. Och man vill bara vara ute. Då idetiden är över och hela sommaren ligger framför dig. Så skönt! Hej då!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Såg att tomas Di Leva skulle vara med och tävla på lördag och det kan ju bli intressant...ja nu längtar man till lite vårvärme och dagsmeja, men tänk att snart har halva februari gått, dagarna rullar på och tur är väl det, sen när man kommer in i maj månad så skulle tiden gärna stanna upp, älskar verkligen denna månad, skir grönska och massor av vitsippor, jag var helt faschinerad när jag flyttade ner hit från Norrbotten över liljekonvalj-kullar och vitsippsbackar, de finns inte uppe i norr, så skulle jag flytta hemåt i framtiden vore det nog dessa saker jag skulle sakna mest.

2012-02-09 @ 19:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0