Tulpaner

Kylan är kvar och det är -25 grader nu. Såg att Abborrträsk bara har -14, så kanske det ska bli varmare även här. Men nog är det skönt att se solen dessa kalla dagar. Ljuset är välkommet!

Idag ska det komma en kille och se på mitt parkettgolv. Hoppas det går enkelt att laga hålet. Har även börjat sticka på vantarna. Dom blir riktigt snygga. Det är kul med detta randiga garn som gör eget mönster. Kan bli svårt om man vill att båda vantarna ska bli lika. Men för mig spelar det ingen roll. Jag tror inte nån ska kolla så noga på mina händer.

Igår kväll såg jag "Mot alla odds" på TV. Sen stickade jag och småkollade litegrann på ett program på åttan. Ikväll ser jag väl, om den sjungande trappuppgången. Och stickar.

Fick veta igår att Isabel ska börja plugga på distans. Bra att hon kommit till den insikten. Hon har ju några kompisar som gör det och det kan ju vara smittsamt. Tror säkert att hon ska klara av att både jobba och plugga. Hoppas nu att hon kan köpa sig en dator, det behövs för att plugga. Den hon har nu funkar inte.

Kan även önska en varmare väderlek. Då kan jag köpa tulpaner utan att dom fryser.

Jag gillar tulpaner. En försmak som visar att våren snart är i antågande. Med rätt skötsel kan dom stå sig länge. Kan ju inte vara så svårt i denna kalla lägenhet. Tulpaner ska ju stå kallt på nätterna. Interflora eller Plantagen brukar ha bra priser på tulpaner. 20 för under en hundring, tror jag.

Nu ser jag solen genom mina fönster. Hopp om livet. In i duschen och fram med stickningen. Ha det bra mina vänner. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0