Ser solen

Det har då slutat snöa, men igår var det riktigt kaos ute på vägarna. vad det gäller trafiken. Många krockar och ett dödsfall. Helt plötsligt blev norrbottningarna dåliga på att köra bil. Dom brukar annars skryta om hur bra dom är och kastar en eller annan gliring till stockholmare och sörlänningar i allmänhet. Även norrmän får sig en känga, vad det gäller bilkörning i svearnas rike. Men igår var det lika för alla. Eller så var det bara utlänningar som var inblandade i olyckorna. Vem vet? Men jag förstår att vädret var fruktansvärt för trafikanterna. Skönt att man inte behövde vara ute.

Nu på morgonen ser jag en ljusning på himmelen. Kan vara solen som är på väg upp. Det är solen. Tempen visar -26 grader. Fortfarande kyligt. Nu säger SMHI att det ska bli varmare på torsdag. Hm! Ska man lita på detta? Återstår att se.

Vet inte vad jag ska hitta på idag. Hade tänkt sticka mig ett par vantar. Har ju mycket garn så det är bara att sätta igång. Ett problem är ju, att när jag ser på TV har jag ett par glasögon och när jag stickar har jag ett annat par. Så nu kan jag inte sticka och se på TV samtidigt, tror jag. Blev i alla fall sugen på sticket.

Tänkte mig vantar i stil med dessa. Fast dom här vantarna är virkade och jag stickar hellre. Färgerna är inte rätt heller. De blir i färgerna grått och blått, melerat med lite rosa duttar. Passar både till min vinröda jacka och min duffel (mörkgrå).

På torsdag eftermiddag ska jag på apoteket och VC. Vilken dag jag ska handla vet jag inte, onsdag eller fredag kanske. Jag ska bunkra upp med kött, fläsk, blomkål och broccoli. Blomkål kokt i grädde med stekt fläsk till låter väl gott. Eller?

Jocke är tillbaka i Tyskland för en ny jobbperriod. Han tycker det är snålblåsigt där. Kanske därför dom bygger vindkraftverk där.

Slut på bloggen för idag. Ha en bra dag så hör jag av mig i morgon. Hej då!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Stekt fläsk med stuvad blomkål är inte dumt, här i Hälsingland har kylan gett med sig lite, minus 6 ikväll, ganska lagom tycker jag, hoppas ni får det lite mildare också, annars blir det en lång dryg vinter.

2012-02-07 @ 19:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0