Barfotabarn

-27 grader nu och det är hopp om livet. Ser fram emot i morgon då det ska bli betydligt varmare. Vid tiotiden idag kommer Alec för att tillbringa dagen med mormor. Mamma jobbar. För hans skull blir det tunnpannkaka till lunch och spagetti och köttfärssås till middag.

Skulle börja med min diet i morgon, men jag måste äta upp pölsan som jag har i kylen först, så jag skjuter på detta tills dess. Kan ju inte kasta bort mat. Kan inte heller ge bort maten, bara jag som veterligen gillar pölsa.

Såg lite av melodifestivalen igår. Loreen som jag aldrig gillat, var i mitt tycke bäst. Koreografin var otroligt bra. Gjorde hela numret och rösten är ju fantastisk. Låten var också bra.  Och så var hon barfota som jag brukar vara. Barfota var också Thorsten Flinck som gjorde en låt med Revolutionsorkestern. Han uppförde sig verkligen bra, till tidningarnas förtret. Visserligen tog han på en av programledarnas rumpa. Och det fick AB att skriva om, skamgrepp som dom kallade det för. Jag tror det var uppgjort så. Thorsten kom till andra chansen och Loreen kom direkt till finalen.

Loreen är från Västerås och har varit med i Idol. Om jag inte minns fel, har hon varit flickvän till Daniel Lindström, den första Idolvinnaren. Reserverar mig för detta uttalande. Vill inte bli som kvällstidningarna, och fara med osanning.

Nu ska jag söka igen en sån där klistrig sak, som man tar bort ludd från kläder med. Har ingen aning om vad den heter. Det är som en rulle med tejp på. Igår när jag tvättade fick jag ludd på en svart tröja. Inte så snyggt kan jag säga. Då kan jag rulla denna grej över luddet, och vips är det borta. Tror jag! Om jag nu hittar denna grej.

Ha nu en fin söndag mina vänner. Ni är i mina tankar. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0