Februarikyla

Man kan ju hålla sig för skratt idag, -28 just nu men tempen är på väg nedåt. Var ska det sluta? Matte har ju gått på ledighet och det känns skönt att slippa ha honom ute på vägarna i denna kyla. Undrar också hur många fyllisar som ska frysa ihjäl på marknaden i Jokkmokk? Brukar alltid vara några som somnar i en snödriva. Då kan man hoppas på, att dom blir räddade av nån förbipasserande. Ser just nu en välklädd dam som går förbi mitt fönster med en liten frusen hund.

Blir nog inget handlande för mig idag, som jag hade tänkt. Hoppas på en snäll Isabel som kan handla efter hennes jobb. Matte var ju snäll och handlade det nödvändigaste igår. Känns inte som att jag vill ut idag. Skulle helst vilja vara under täcket hela dagen.

Vad göra idag då? Ser väl Emmerdale och Holby City under lunchtid. Ikväll blir det väl också TV. "På spåret" och eventuellt "Irene Huss". Kanske jag drar en sväng med dammsugaren också idag. Sen ska jag väl ladda upp för tvätten i morgon.

Nu ska jag spela lite mahjong innan TV. Hoppar också över duschen idag. Det känns så hurvigt! Ha det så bra i kylan. Jag vet att hela Sverige och kanske hela Europa har kallt nu, men Norden har väl kallast. Sköt om er och hej då!

Hualigen så kallt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0