Än är det kallväder

Enligt radion ska det vara -19 grader på morgonen. Och enligt Luleå kommuns hemsida ska det bli -8 grader klockan 13. Så är det på vårsidan, att temperaturen växlar fort. Solen lyser så vackert över Hagelvägen och det bådar om en fin dag.

Ska dammsuga idag efter en festhelg. Nu skojar jag, för nån fest har det ej varit, utan allt har gått lugnt till. I lördags var det bara Matte, Isabel och jag. Igår kom Jocke, Tova och Oscar. Matte var ju redan här. På kvällen kom Isabel och Alec till bingolottot. Ingen vinst blev det, men det var trevligt ändå. Alec är så duktig med siffror och bokstäver så han hängde med i spelet. Han ville ju att mamma skulle vinna två miljoner.

Ska bara ta det lugnt idag. Steka bogfläsk och stuva vitkål till lunch eller middag. Ser Emmerdale och sen läser jag ur "Nattvandraren". Bara mojsa och ha det skönt. Eventuellt tar jag en utestund om det blir varmare. Ikväll blir det väl TV som vanligt. Nu åker dammsugaren fram. Ha en bra dag! Hej då!

Vy från skärgården vintertid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0