Snö och blåst

Det är -1 grad nu och det blåser. SMHI varnar för dåligt väder utmed norrlandskusten. Snö och blåst ska det bli. Dom tycker att dom som inte behöver ut, ska hålla sig inne. Jag ska ju till tvättstugan klockan 13, men jag tror inte att jag ska blåsa bort då.

Vid lunchtid börjar skidtävlingen på vinterstudion. 15 km klassisk tid, herrar, från Szklarska Poreba i Polen. Sen 14,30 är det damernas tur med 10 km. Det ska jag försöka se. Hoppas vallarna gör ett bra jobb, så att det kan bli pallplatser för de svenska åkarna. Igår var det si och så med vallningen när dom sprintade. Ändå vann Ida Ingemarsdotter damsprinten.

I kväll på melodifestivalen är det många för mig okända artister. Jag tror jag skippar att se detta, fastän jag är nyfiken på Björn Ranelids låt. Kan väl se reprisen. Blir att kolla om det är nåt spännande att titta på i andra kanaler.

Gjorde en nötstek igår som jag ska smaska på tillsammans med en god sallad i helgen. Skär tunna skivor av köttet, så blir det så gott.

Nu ska jag in i duschen och klockan 10 blir det melodikryss. Tänk att vi ska få mer snö. Vi har nog mycket sånt. Det är ju snart slut på februari, och jag längtar efter bliddagar, då snön försvinner. En och en halv vecka till mars månad. Och när jag ser ut genom fönstret, vill jag bara säga "huva". Ingen dröm syn direkt. Men det kommer.

Inget jag vill se nu. Ha en fin lördag. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0