Känns kallt idag

Hua så kallt det känns både ute och inne. Just nu -19 grader. Har varit bortskämd med den varma lägenheten jag hade i Älvsbyn, mot den jag har nu på Björkskatan. Mycket kan nog bero på att jag bor längst ner utan källarvåning. Och sen är det ju ett äldre hus jag bor i nu. Det är ju element här mot golvvärme där jag bodde förut. Ja det är bara att klä på sig mer.

Hade tänkt fara och handla idag. Men se det blir nog inget av med det. Har ingen lust med att stå och vänta på färdtjänst i den här kylan. Om än man ska stå innanför dörrarna så blir det kallt. Dörrarna öppnas och stängs hela tiden.

Idag vet jag inte nåt särskilt jag ska göra. Kanske laga middag åt Matte. Han har ju sovit här några timmar i natt, men är ute och kör redan. Tror han ska få äta en entrecote idag. Så gott!

SAIK vann över Färjestad igår med 2-0. Vackert så! Dom har spelat en match mindre men leder ännu i tabellen. Före Lule ska jag väl också tillägga. Känns som man vore hatad för det, bara för att man bor i Luleå. Skit detsamma.

"Den sjungande trappuppgången" ska jag kolla på i kväll. Kanske jag också ser "Efterlyst". Det ger sig. Hoppas ni inte fryser idag, som jag gör. Ha det bra och hej då!

Hualigen så kallt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Här har vi idag 5 grader kallt och lätt snöfall, tog en timmes promenad efter jobbet, jätteskönt, till Söndag ska det tydligen bli upp mot 25 grader då blir det nog ingen promenad skulle jag tro, sonen med fjälla kommer hem över helgen så då ska vi vara inne och mysa, grädda våfflor och elda i braskaminen.Du får sätta på dig lite varma raggsockar , viktigt att man håller sig varm om fötterna.

2012-02-01 @ 19:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0