Då var det julafton

Julaftons morgon. Frukost skinka på julknäcke och kaffe. Uppe före sex för att ta medicin. Lyssnar på radion där Sven Wolter läser Tomten av Viktor Rydberg. Vid tiotiden ska vi fara mot Tväråsel för att fira julafton där tillsammans  med Jockes svärföräldrar. Det är ju roligare att vara mer folk på julafton. Fast sen är det lika  skönt att komma hem igen.
 
Gjorde två stora Janssons och legymsallad som jag tar med mig tillsammans med en massa julmust. Ska snart in i duschen och sen ska Isabel komma och vara sköterska och lägga om mina tår. Jag får instruera henne hur hon ska göra.
 
Idag ska jag ha kläder på mig som jag aldrig haft på mig förut, fast än jag köpte dom för länge sen. Det är ett par bruna byxor i sammetsplysch och en brunrandig tröja. Pga att det är kallt sätter jag på mig en stickad väst (beige) uppepå. Tar också med mig mina fårskinnstofflor. Det kan ju vara golvkallt. Tror jag tar med mig en filt i bilen också. Man vet inte när den kan behövas.
 
Kring -20 idag här i Luleå. Uppöver landet och västerut är det mycket kallare, men det ska bli mildare. Hoppas ni får en bra julafton med en massa god mat och härligt sällskap.
                                               GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0