Sveriges första guldmedalj

Isabel och Alec har sovit här i natt, men nyss har dom farit hem för att packa, för i morgon tar dom flyget för att fara till Pierre och vara där i Gävle en vecka. Det blir nog tomt efter dom, men en vecka går ju fort. 
 
Igår såg jag mest på OS och bland annat triathlon med svenska Lisa Nordén som tog en silvermedalj (fast hon hade samma tid som hon som tog guld). Strongt gjort ändå. På kvällen såg Alec och jag längdhoppet med Michel Torneus som kom fyra. En ynka centimeter från bronset. Spännande var det.
 
Limoncellon är klar och tappad på flaska. Det blir att smaka en snutt i kväll. Men jag tror jag blandar ut det med  Sprite zero, så jag inte blir på fyllan. Det är många år sen jag drack alkohol, så jag tål nog inte så mycket innan det slår sig på huvudet. Skål mina vänner!
 
Nyss fick Sverige en guldmedalj i segling (starbåt) med Fredrik Lööf och Max Salminen. Jag tror jag smäller av. Hur roligt är inte det!!!!!!!! Stort grattis till grabbarna. Underbart!
 
Nu ska jag göra lite mat. Steker vitkål och köttbullar och serverar det med lingon. Gott gotti gott! Hej då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0