Mörka kvällar

Lite regnigt idag också. Har ätit frukost och läst PT och AB på nätet. Blir förskräckt när man läser om somalier som inte törs skicka sina barn till skolan, pga trakasserier. Folk som kastar in stenar genom fönstret hos dom. Eller om det är barn som gör detta. Det händer i Småland, Forserum. Tänk er att dessa somalier har flytt från krig och hamnat i Sverige och måste få vara med om nåt sånt. Jag skäms!
 
Det gick bra med handlingen igår. For klockan tre och var tillbaka vid femtiden. Matte kom hit vid 21-tiden och han drack en tekopp innan han slocknade. När jag vaknade var han borta igen. Isabel ska komma efter jobbet. Och då ska vi äta tacos med Matte.
 
Köpte garn igår, rosa och grått-randigt. Så nu ser jag fram emot att sticka färdigt dom blåa sockorna, så jag får börja på det rosa. Sen köpte jag en pocket också. En deckare skriven av Viveca Sten "I natt är du död". Den fjärde boken om Thomas Andreasson och juristen Nora Linde. Jag har läst dom andra och alla utspelar sig på Sandhamn. Börjar nog läsa den idag.
 
Till lunch idag gör jag nog stekt vitkål med köttbullar och äter det framför TV:n tillsammans med Emmerdale. Nu är allt som vanligt igen.
 
Det blir allt mörkare på kvällarna. Vet inte om jag gillar det eller inte. Jag ville nog att sommaren skulle vara längre. Men det är väl ingen chans att jag får min vilja igenom. Än har inte löven på björkarna gulnat, men det smäller väl bara till, så händer det också.
 
Nu ska jag förflytta mig från datorn till stickningen. Ha en bra dag och hej då!
 
                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0