Mina onda tår.......

En sömnlös natt. Ont i tårna och två tår varar. Dvs det rinner var från såren. Ringde VC på morgonen. Skulle få komma mellan åtta och nio på öppna mottagningen. Nu är det ju så, att dom öppnar inte förrän åtta och sen när man ringer, får man lämna sitt telefonnummer så ringer dom upp. Nu ringde en sköterska Katarina klockan 8.40. Då skulle jag hinna klä mig och ordna skjuts på 20 minuter. Dömt att misslyckas. Jag kan inte säga att jag blev trevligt bemött. Kände mig som om jag bara besvärade med mina tår. Får väl klara mig utan läkarvård. Dom har ju så ont om personal. Tack för det Björkskatans vårdcentral! Dom kanske tycker jag kan fara till Kalix.
 
Igår kväll såg jag faktiskt Robinson. Det var väl inte så mycket annat att se. Sen rattade jag över till ettan och såg "Lilyhammer" och efter det en ny serie "Injustice". Verkar bli en bra serie. Sen blev det sängen och inte hjälpte det med värktabletter. Så det blev att vända sig fram och tillbaks hela natten.
 
Blir nog inte så mycket att göra idag. Orkar nog inte. Ser inte fram emot en till natt som blir sömnlös. Kan trösta mig med att jag fick medlemskortet från SAIK igår. Tog fyra månader efter min betalning. Men dom kanske också har ont om personal. Sen vann jag auktionen på Tradera som betyder att jag ska betala för boken "Den amerikanske pojken". Gör det sen idag.  Ännu en Andrew Taylor-bok.
 
                                 Har tänkt på att Andrew Taylor inte skriver så vackra böcker. Så tillvida att skildringarna av omgivningen är mörk och tragisk. Men det är ju spänning i allt det mörka. Och hitills skildras en del av London i dom böcker jag läst. Ser fram emot nästa skildring.
 
Ha det nu bra mina vänner. Hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0