Hösten närmar sig

Det blev fängelse för Breivik, tack och lov. Så då slipper vi han ute på gatorna i framtiden. Till och med han själv var nöjd med straffet. Ni ska veta att det finns folk som beundrar honom och det han gjort. Det finns gott om knäppisar ute i världen.Även i Sverige.
 
Idag har Bartolomeus namnsdag. Finns det nån som heter det? Jo det finns det. Med en sökning på nätet fick jag fram Bartolomeus Diaz. Grattis då!
 
Solen är framme då och då, men nog tror jag det blir regn idag. Matte är på jobb fram till 17 och efter det har han helg. Betyder att han far hem då. Vad resten av min familj är vet jag inte bestämt. Ja, Pernilla och Tova är väl i Skellefteå. Jocke kanske i Skara. Oscar spelar hockey i Gävle. Isabel på jobbet och Alec i skolan.
 
Nu känns det att sommaren är slut, utan att jag har märkt att den varit här. Tråkigt! Jag kan säga att jag inte har svettats på hela sommaren. Däremot har jag frysit vissa dagar. Nu får man se fram emot en fin höst istället. Och även hoppas på att nästa sommar ska bli bättre.

                                                     Än är björkarna gröna men snart gulnar det och bladen faller till marken, percis som alla höstar. Och snart är det dags att bära in stolarna i förrådet och kanske sätta ut ljung till vintern. Sen kommer snön................................. Jag längtar inte till detta och inte efter julen heller. Julen är inte som förut. Jag skulle kunna vara utan den.
 
Jag kan lova att jag inte ska se "Fångarna på fortet" ikväll. Däremot ser jag "Doobidoo" på ettan och sen "Morden i Midsomer" på åttan, om än det är ett gammalt avsnitt. Bättre det än att matas med reklam på fyran. Värdelös reklam på grejer jag aldrig ska köpa, pga att fyran haft det som reklam. Det är straffet det!
 
Jag är inte klar med de blå sockorna än, men snart så. Ha en bra fredag. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0