Det rasar is

Ännu en molnig dag väntar. Det var bara -1 grad i morse klockan sex, men nu är det varmgrader igen. Igår kväll rasade det stora isblock från taket. Bara tur att man inte var ute då. Det dånade och brakade när isen föll. Innan jag visste vad det var, blev jag nästan rädd. Matte var här då, och han såg vad som hände.

Igår beställde jag capribyxor och ett tvåpack T-shirts från Cellbes, allt för sommaren. Hittade också en bok på tradera. En bok skriven av Andrew Taylor. Boken heter "I det tysta" och kostar 29 kronor. Frakten är 55 kronor. Ska lägga upp ett litet bibliotek med böcker av Andrew Taylor. Hans böcker kan man läsa flera gånger.

På lördag kommer Jocke och Pernilla. Ska försöka ta mig till affären, eller ska jag be Matte att handla lite mat som dom kan äta. Ska i alla fall göra en handlingslista, så får vi se hur det blir.

Jag har plockat fram en köttbit ur frysen som jag ska laga idag till middag. Gör biff med lök och kanske pasta till det. Matte äter både lunch och middag här idag.

Har ingen längtan ut idag. Isabel ska visst komma och klippa Matte. Då får vi se om jag också hamnar under saxen. En önskan från mig i alla fall. Nu ska jag duscha och sen stöka lite. Matte dyker väl upp vid 10-tiden och sen börjar han inte om förrän vid 18-tiden.

Önskar er en fin dag med mycket kärlek och glädje! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0