Kallgrader i dag

Startar dagen med -3 grader och halvsoligt. Ute på promenadvägen är det isigt och då menar jag inte glansis utan tjorvigt isigt. Inget för rullatorpromenad. Har käkat en skinkmacka och druckit en mugg kaffe. Blir en vilodag för mig. Är i slutet på boken "Nattvandraren", så det blir läsning idag.

På radion diskuteras om rättegången mot Breivik ska få så mycket reklam. Breivik är nog lycklig för all reklam han får med sin rättegång. Jag tycker att dom kan låsa in honom och sen kasta bort nyckeln. Finns ingen nåd för honom.

SAIK fick äntligen en seger efter förlängning. Blir alltså en till match i Skellefteå, på tisdag. Jag såg inte gårdagens match. Mitt hjärta pallar inte. Känner i alla fall att jag gjorde rätt som plockade bort vissa s k vänner från FB. Detta hat pallar jag inte för.

Avslutade gårdagskvällen med att se "Morden i Midsomer" och "Foyle´s war". Hade tänkt se "Mästarnas mästare" men när dom gjorde om hela programmet, blev det inte så attraktivt för mig. Kanske jag kan se nån repris istället.

Har mycket köttstek kvar sen i går. Så jag har gott om mat att äta. Tunna skivor nötkött med nån grönsak. Tomat eller gurka, blomkål eller broccoli.

Det är också gott att sätta stekskivor på leksandsbröd. Sen ett glas mjölk till. Riktig middag blir det. Gott i magen.

Ha nu en bra dag mina vänner. Jag hör av mig i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0