Nionde september

Ännu en grå dag har vi framför oss. Igår kväll var det som om himlens portar hade öppnat sig och regnet bara forsade ner. Man kan vara glad för att man har ett hem som man kan mysa i. Men var är den ljuvliga hösten? Inte i Luleå i alla fall. 14 grader är det så det är ju inte kallt, men trist. Hoppas det vänder snart. Är lite piggare idag men i går kväll hostade jag som en vansinnig. Stackars Matte som skulle behöva höra mitt skrällande.

Isabel och jag var ju på provtagningen igår och sen åt vi lunch på restaurangen där. Köttgryta med potatis och grönt. Jättegott var det. Sen en shopping på Coop och där gick det åt 900 kronor. Varför ska Coop vara så dyra? När vi återvände till Hagelvägen satte Isabel igång med städningen. Så nu har jag så fint efter att hon har släppt ut tornadon. Helgfint och bacillfritt. Tack min lilla ängel!

Idag ska jag bara slappa. Gör jag nåt annat, kan man undra? Ska laga lite lunch och se om nån dyker upp och vill äta. Gör nåt på frukostkorv och en massa paprika. Kan vara gott. Sen ser jag Emmerdale och Holby City. Ikväll blir det "Doobidoo" tror jag. Ska se om jag ska ringa till Birgit. Men jag vill vara fri från hostan först. Det är så jobbigt då man ska prata och hosta samtidigt. 

Läste på FB att min äldsta dotter gift sig. Hoppas hon har lyckan med sig!

Idag blir det mycket på TV om den nionde september. Det är tio år sen det hände i NYC. Det är fruktansvärt vad det händer mycket i världen nu också. Just nu är det dessa stackars pensionärer som blir attakerade, åtminstone i norrbotten. Ungdomar som rånar gamlingar med rullator. Man ligger väl risigt till förstår jag. Men stackars rånare om dom tar mig. Jag äger ingenting av värde. 

Nu ska jag sluta skriva för idag. Hoppas ni har det bra. Hörs i morgon tror jag. Hej då! 

                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0