Sista september

Idag 10 grader och inget regn nnu i alla fall. Konstigt att flera trädblad  ännu är gröna här på Björkskatan. Sitter här vid datorn med mitt kaffe och morgonmackan. Det är mjukkaka med ost idag. Ingen hembakt mjukkaka utan Polars bakta som Pernilla och Jocke hade med sig då dom var hit sist. Har sånt bröd fortfarande i frysen. 

Igår gick min TV sönder. När jag skulle sätta på TV för att se Emmerdale så hände ingenting. Och när Matte kom försökte han men tji inget hände. Min ekonomi har inte plats för ett TV köp. Såg mig sittande utan TV och lyssnande på Radio framöver. Då for Matte till Elgiganten och köpte en TV, en platt TV. Hur ska jag kunna återgälda detta. Det är så att jag skäms. I alla fall kan jag fortsätta se Emmerdale och andra program, tack vare min snälla son.

Isabel och Alec ska sova här i natt. Det är Alec som trivs så bra att han vill sova här, men inte utan mamma. Så vi ska ha myskväll framför TV-n. Alecs sockor är nu färdiga men jag har en till beställning på sockor. Det är Ellies son Liam som behöver sockor. Ellie är en kompis till Isabel.

Kanske man tar en promenad idag om vädret tillåter. I alla fall ska jag gå till sophuset och lämna sopor. Hade en konstig dröm i natt. Jag jobbade på Konsum i Kåddalis tillsammans med Gunvor Teilus. Men det var i nutid, inte på åttiotalet som i verkliga livet. I drömmen kom en man som ville köpa gamla torra morötter. Han skulle ha dom till en inläggning. Tyvärr kunde jag inte plocka fram dessa varor till mannens förtret. Men Gunvor T sa att hon hade såna hemma i skafferiet, som han kunde få köpa. Hur kan man drömma såna drömmar? Har väl inte tänkt på Kåbdalis och Gunvor T på år och dag. Knäppt! 

Lyssnar nu på Matte som snusar på soffan. Han jobbade till 00.30 i natt, så han behöver sin sömn. Vet inte när han börjar om.  Ska spela lite mahjong nu. Önskar er alla en bra fredag! Hej då!

                 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0