Sovmorgon igen

Sov till 8.30 och nu har jag ätit frukost och hamnat framför datorn som vanligt denna tid. Det är sex grader just nu och inget regn. Hör på norrbottensnytt om broar och vägar som spolats bort i trakten av Älvsbyn. Men det verkar vara vanligt i det här landet nu. Syndafloden drar fram.

For till Storheden igår och handlade lite. Fick tag på mera garn och två ljung bland annat. När jag väntade på Isabel åt jag middag, en korv i baguette. Sen bar det hemåt och Isabel hjälpte mig plocka upp varorna.

Hade sett reprisen på "True talent" på dagen så jag såg kvällens avsnitt, bara för att jag var nyfiken att se vem som åkte ut. Sen somnade jag framför TV-n. Jag var så trött och behövde sova. Flyttade mig till sängen och fortsatte sova till morgonen.  

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Blir väl att sticka lite och se TV. Klockan fem kommer Isabel och Alec för att äta middag. Dom vill ha fläskpannkaka så det är väl bäst att jag gör en sån. Har inget TV-program för kvällen så det blir att hoppa mellan kanalerna tills jag ser nåt jag vill se.

Jag har flyttat fram tvättiden till i morgon. För att få en ledig (?) måndag. Alec är sotis på mig som är ledig alla dagar. Och då har han nyss börjat sin skolgång. Nu ska jag betala dom sista räkningarna för denna månad. Efter lunch blir det en promenad. Ni ska ha det så bra. Sköt om er govänner! Hej då! 

               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0