Honung godare än mjöl

Igår såg jag solen. Underbart var det, men idag är molnen tillbaka igen. Men enligt SMHI ska det bli vackert väder. Hoppas på det. Sen kan jag bekänna att jag var tidigt ute vad gäller att det var tio år sen tvillingtornen i NYC attakerades. Det är ju den 11 september som det gäller. Så är det att bli gammal. Men två dagar hit eller dit spelar väl ingen roll. Det viktigaste är väl att det otäcka har hänt. Och att man inte glömmer.

Har kvar hostan, värst hostar jag på kvällarna. Men jag kan ändå säga att det är bättre. Imorgon tar jag sista pencilintabletterna. Då ska väl inflammationen ha gett sig.

Igår fick jag besök av Jehovas vittnen igen. Dom verkar inte ge sig, fastän jag är bestämd på den punkten att jag inte är intresserad. Det finns ingenting i deras lära som faller mig på läppen, så att säga.

Igår kväll såg jag lite från finnkampen. Vi kan ju inte skryta med att vi har så bra friidrottare längre. Min förra favorit, Johan Wissman, är inte i form längre. Måste vara frustrerande att inte kunna prestera längre. Skit detsamma. Snart sätter skidsäsongen igång. Och då får vi sitta och titta på Marit Björgen som vinner, och vinner, och vinner och kampen mellan Northugg och Hellner. Ja herre je!

Matte skulle titta in idag när han har rast. Jag stekte file igår och blandade ner grönsaker och grädde. Bara att värma idag och koka ris (eller pasta). Isabel har jobbarhelg. Snart ska jag lösa melodikrysset i vanlig ordning. Sen ska jag plocka i ordning på uteplatsen. Efter städningen blev en mopphink och mopp kvar ute. Måste jag plocka bort utemöblerna redan, eller ska jag vänta till vintertiden kommer?

En spannmålstjuv sköts i går i Älvsbyn. En björn alltså. Trodde inte björnar var så förtjust i mjöl. Men det är ju klart att det var lätt att förse sig med mat på denna gård. Nalle Puh skulle föredra honung. Hihi!

Ha det nu så bra denna lördag. Vi hörs så hej då!
                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0