Nötstek och lingon

Idag på morgonen var det dimmigt värre och jag kan läsa i PT att en buss har krockat med en häst i Lillpite. Hästen hade rymt från en hage i närheten och kommit ivägen för bussen i dimman. Stackars häst! På Björkskatan har vi 2 plusgrader och samma dimma.

Några FB-vänner har fått SMS från Cancerfonden som vill att dom ska skicka sitt kontonummer för återbetalning. Konstaterat att detta är bara bluff och bedrägeri och en varning sänds ut till alla. Är det verkligen nån som går på detta? Kanske! Själv använder jag så sällan SMS. Ringer hellre.

Idag kommer Matte hit och äter middag. Jag gör en nötstek med gräddsås och potatis. Till detta en grönsallad och inlagd gurka. Gott ska det bli. Brukar också servera vinbärsgelé till detta men idag blir det lingonsylt istället. Gelén är slut.

       

Gårdagskvällen blev TV-tittandets kväll. Först trean och talangerna och sen fyran med "Pengarna på bordet". Slog sen över på Guld och den gamla versionen av Forsythesagan. Sen blev det sängen.

Vad jag ska syssla med förutom matlagning vet jag inte. Blir väl lite stickning och sånt. En och annan mahjong kan det bli. Brukar inte ha nåt problem med att få dagen att gå. Men nu ska jag först duscha och fräsha till mig. Ha det nu så bra ni kan. Hej då!

                      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0