Smolk i ögat

Första dagen med minusgrader på Hagelvägen, visserligen bara 2 minus men man kan ju säga att vintern har infunnit sig. Burr, säger jag! Bara två månader till Lucia är det idag. Men för mig är det våren jag har i sikte. Så jag ser längre fram än så. Fredag är det i alla fall och den har väl ingenting att ge mig. Har inget på agendan. Jag ska väl nu börja med frukost och sen till lunch värmer jag en liten burk köttsoppa som jag äter med en Leksands. Kan var gott i den första kylan.

SAIK vann över Luleå igår. Men det satt långt inne kan man säga för Luleå tog ledningen från början. Men till slut ordnade det upp sig och SAIK vann med 3-2. Tror att mina pojkar var på plats i Skellefteå och kollade matchen.

Norrbottensradion surrar på om Världens barn och det viktigaste för dom är att vinna insamlingen över Stockholm och Skaraborg. Inte verkar det vara så viktigt med barnen. Dom har nog glömt syftet med insamlingen. Och Håkan Juholt, han tror jag blir tvungen att hoppa av som som sossarnas partiledare om dom ska ha nån chans nästa val. Men vem ska ta över efter honom. Tycker Tomas Bodström ska passa. Då kanske jag skulle rösta på dom. Men det händer nog aldrig.

Åt ju en snabb middag med Isabel och Alec igår. Isabel hade köttfärs med sig och jag stekte det med lök och kokade makaroner till. Med snabb menar jag att dom åt snabbt medan jag som vanligt satt ensam vid bordet och avslutade middagen. Så är det ju alltid. Jag äter så sakta och ingen ids vänta på mig medan jag tuggar maten. Sen var det meningen att Alec skulle vara här medan Isabel skulle hjälpa en kompis. Vi spelade skipbo när Alec fick ont i ögat. Antagligen hade han fått nåt skit i det och då ville han vara med mamma, naturligtvis. Så blev det och jag som sett fram emot att få mina ben smörjda fick tji. Men så är det ibland.

Nu ska jag pyssla lite innan Emmerdale. Ha en bra fredag och hej då!

                

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja köttsoppa värmer gott när det är kallt ute, det är nog bara att gilla läget och välkomna vintern så gott det går...tänka på det positiva...glögg, pepparkakor, adventsljusstaken...lite mysigt trots allt...men visst längtar man till våren - vitsippor,blommande hägg och syren..men håll ut så är vi snart där, sen hockey-jag håller ju på Lule förståss, men Skellefte kommer som god två, jag bodde faktiskt där sporadiskt 1979-1980, jobbade extra på sjukhuset, gick och såg hemmamatcherna och var hemligt förälskad i Göran Lindblom som var en av lagets stjärnor och jättesöt....

2011-10-14 @ 20:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0