Ett litet djurrike

Idag är det 2 grader men ännu är det grader på plussidan. Inte lika regndisigt utan det kan bli en fin dag, hoppas jag. Inte för det att jag har planerat nåt utanför huset, men ändå, det bjuder ju ut till en promenad om solen visar sig. Löven har gulnat nu men sitter kvar på träden, i alla fall på Hagelvägen.

Jag körde en frusen fralla i micron nyss och det skulle jag inte ha gjort. Följden blev att jag fick äta en snustorr, lite hård smörgås med skinka och gurka på. Håller mig nog till Leksandsbröd i fortsättningen. På norrbottensradion tjatar Ellika och Johan om insamlingen till "Världens barn". Det är ju en bra insamling i och för sig, men har nu gjorts till en tävling om vilket distrikt som kan ringa mest och skänka pengar. Det verkar vara viktigare än hur mycket pengar som skänks. Bara nu dessa pengar går oavkortat till barnen och inte stannar i nån rikings ficka.

Jag har upptäckt att jag verkligen bor i ett djurrike. Det kryllar av igelkottar stora som små här utanför. Det är ju en skogsdunge mellan huset jag bor i och villaområdet bakom den. Där trivs nog igelkottarna men dom besöker min uteplats då och då. Framför huset är det också en dunge och där bor en ekorre som nu verkar ha mycket att stå i. Även en skata pickar på och kollar om det finns några maskar på min gräsmatta. Däremot ser jag nästan aldrig några småfåglar. Tror jag ska sätta upp några bollar med fågelmat i nåt träd på framsidan. Men det blir senare.
 
Vid femtiden skulle Isabel och Alec komma förbi och äta och ikväll blir det väl TV som vanligt. Annars händer väl inget för mig. Nu till mahjongen innan duschen. Ha det så bra govänner. Hej då!
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0