Tänd ett ljus

Idag 6 grader och helmulet. En riktigt allahelgonmörk himmel vilar över Björkskatan. Tur att jag ska tända ljus på uteplatsen i kväll. Lite ska det väl ändå lysa upp. Det ser ut att regnet ska komma och nu börjar jag bli van vid detta regnande. Tur att solen skiner ibland annars skulle jag nog glömma bort att den finns. Jag har då kvar sol i sinnet, tack och lov.

I Boden har dom nu anhållit en yngling för skjutningen i går natt. Grattis! Hoppas det är rätt man också. Då är då ordningen återställd och hundarna kan komma ut och uträtta sina behov.

SAIK tar emot Växjö idag och det är bara att hålla tummarna att dom tar tre poäng. Dom ligger ju trea nu i tabellen efter HV 71 och Frölunda, så dom behöver poängen.

Få se om jag far till Ica Maxi idag. Skulle behöva en adventsljusstake i bordsmodell. Alltså en för stearinljus. Har haft flera men av nån anledning är dom borta. Köpte en till Isabel förra veckan och jag tror att jag köper en till mig också. Hon fick en vit men jag tror att jag köper en svart. Om det nu finns nån kvar. Sen ska jag köpa apelsiner. Nu är vi inne i den tiden då apelsinerna är som godast. Och då äter jag en om dan, åtminstone en.

I helgen är jag solokvist med min TV och dator. Tur att jag har dom och vännerna på FB. Hade tänkt måla några dukar för att ha till presenter. Då behöver man ha lite svängrum på bordet. Börjar nog i morgon med detta.

Snart ska jag lösa melodikrysset och sen blir det en dusch innan jag far ut och racklar. Jag önskar er en bra allahelgondag. Sköt om er och hej då!

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0