Pyttelite snö på backen

En ny vecka nu igen och här på Hagelvägen är det -2 grader och lite vitt på backen. Alldeles lagom enligt mig. Men mörkret omger mig och det är tur att jag har gubben som lyser upp på uteplatsen och stjärnan och staken inomhus. Jag gillar inte mörker nåt vidare. Ja inte så att jag är mörkrädd, men känner mig trött och helst vill jag sova i mörkret. Idag har jag inget särskilt för mig. Skrotar väl på som vanligt. 

Här i norr käbblas det om Kalix sjukhus och om att dom inte får operera där längre. Jag skulle då inte vilja bli opererad där. Vad finns de för läkare där? Jo sådana som inte fått jobb nån annanstans. Eller? Sjukvården i norr är väl sådär kan jag tro. Men vad finns det för läkarkompetens? Jag kan ta en sak som jag känner till. En god vän till mig fick bröstcancer samtidigt som min äldsta dotter fick samma sjukdom. Min vän blev behandlad här i norr och min dotter i Örebro. Min goda vän dog och min dotter blev frisk. Det säger då allt för mig.

Undrar vilken dag jag ska fara till Storheden och handla. Kanske torsdag? På onsdag är det tvättdag så den dagen går bort. Annars är det fit for fight. Det blir att äta rester idag också. Vet inte om Matte sover här ikväll eller inte. Jag vet att han började jobba 4.30 i morse men inget mer. Det blir som det blir.

Hoppas ni i södern inte har blåst bort. Har hört att det har stormat där. Här blåste det lite på lördageftermiddagen men sen inget, eller bara lite vind. Men dom säger på radion att det blåser mer i ytterskärgården. Jokkmokk har
 -12 grader. Så det är kallare i inlandet än vid kusten. 

Nu ska jag spela mahjong innan duschen. Ha det bra och hej då!

                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0