2 par brillor

I dag är det fortfarande bara -1 grad. För mig räcker det så. Jag är glad om jag slipper regnet och bara har nån minusgrad. Igår var jag på Specsavers. Matte skjutsade mig dit och hem. Det tog ca en timme att göra syntest och prova bågar. Det blev två par glasögon. Ett par läsglasögon och ett par för TV tittande. Jag har haft problem med att läsa liten text på TV ett tag. Om två veckor får jag hämta mina nya brillor och då ska jag kunna se sportsändningar och kunna läsa tider och sånt i nedre kanten på TV-n.

Idag blir det nog en slappardag (som vanligt då). Med Emmerdale, Holby City och kanske American Idol på eftermiddagen. Stickar nog också lite. Igår kväll såg jag "Från Lake Rise to Candleford" och sen en Beckfilm på nån filmkanal. Filmen hade jag konstigt nog inte sett förut. "Levande begravd" heter den. Ikväll vet jag inte vad det är på TV. Har för mig att ettan visar "Veckans brott". I så fall ser jag det.

Nu lite gnäll. Jag har vansinnigt ont i fötterna. Varje steg känns som om fötterna skulle gå upp i atomer. Undrar om fotbad skulle vara en lindring? Det gör ont även då jag sitter, men värst är när jag går. Slut på gnället för idag.

Nu sätter jag mig snart i duschen och sen spelar jag lite mahjong. Sen ska jag nog peppa SAIK lite så dom inte tappar sugen. Får inte glömma att köpa julkort. Jag har ju några att skicka till. Det finns ju dom som inte har dator. Då måste man skicka kort med posten till hela landet.

Ha det nu så bra mina vänner! Hej då!

                               


Kommentarer
Postat av: Åsa

Då kommer en ny värld att öppna sig för dig, med nya brillor på näsan menar jag och utländska filmer och serier måste man ju kunna läsa texten på, i alla fall jag, min engelska är ganska bra men jag tycker att det är svårt att hänga med ändå.Visst är det roligt att få julkort, men tyvärr minskar de i antal, många mailar istället precis som du skriver, jag gillar Jenny Nyströms kort de har hängt med sen barndomen. Här i Hälsingland har vi plusgrader, inte en snöflinga så långt ögat kan nå, hade gärna haft lite vitt på marken nu till första advent, men det verkar bli upp mot sju-åtta grader varmt - ur led är tiden. Ha de så bra uppe i Lule!

2011-11-22 @ 19:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0