Söndag före advent

Jag startar sent med skrivandet idag. Har inte fått låna min datorn förrän nu. Lillen har varit bänkad där men nu sitter han på golvet och leker med sina gubbar. Jag håller ett öga på TV och herrarnas stafett från Sjusjöen. -4 grader idag och det känns att det är lite kallare. Man är väl inte van.

Igår kväll vandrade en kvinna omkring på Rådhustorget i Piteå med ett handeldvapen. Naturligtvis blev hon hankad av polisen. Undrar hur en del är funtad? På en annan plats i norrbotten blev en polis knäad av en 19 åring. Vad är det för straff för sånt? Det händer ett och annat även i den här landsdelen.

Jag satt och såg på TV igår kväll tillsammans med en liter jordgubbar. Men jag var ganska trött när jag tillslut bestämde mig med att inta sängen. Sov som en stock till 8.30. Isabel kom med Alec vid 10.30 tiden. Vi åt rester till lunch och till middag gör jag stekt torsk med  potatismos. Kommer nog att vara trött ikväll också. Man är ju inte van att ha barn hela dagar. Nu är inte Alec stimmig men jag är ju van att vila middag.

Stafetten är klar och det blev Norge, Norge och Sverige. Typiskt! Det blir väl TV ikväll också, men vad vet jag inte. Som vanligt har jag ingen TV tidning. Nu ska vi spela vändtia. Vi får höras imorgon. Hej då!

                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0