Tiden går

Ännu en dag med varmgrader, idag 4. Men det är lite disigt och halvmörkt så inte är det så kul med att det är varmt.

 Verkar också som om det är sed att lura gamla människor. Nästan varje dag kan man läsa i tidningen om äldre som har blivit lurade. Och då är det pengar som dessa människor blir lurade på. Är väl inte så kul när man tänker efter, att dessa gamlingar har sparat och knåpat hela sitt liv för att få ihop ett litet kapital till åldrens höst. Sen ska några lata individer lura av dessa godtrogna människor pengarna. Skäms dom inte? Troligtvis inte. Finns det något straff som är tillräckligt hårt? Fy fasiken tycker jag.

Igår kväll såg jag ett gammalt avsnitt av "Morden i Midsomer". Hade inte sett detta avsnitt, konstigt nog. Matte kom vid niotiden. Han skulle sova här. När jag vaknade i morse var han redan på jobb. Ingen rast, ingen ro. Men han dyker nog upp på förmiddagen när han har rast.

Och så fick SAIK stryk igår av Brynäs. Åkåkåkåkåk! Inte bra. Vakna nu killar!

Tänk att det redan är torsdag. Tiden går fortare och fortare. Inte underligt att man åldras fort. Idag blir det väl inte så mycket för mig att göra. Tar det lugnt bara. Precis som om jag inte gör det varje dag. Men jag börjar väl med den obligatoriska duschen. Utan den har inte dagen börjat. Kanske en idé när man vill att tiden ska stå still. Matte kommer väl att sova här i natt också. Vet inte om han ska äta här eller inte. Men det ger sig väl. Jag önskar er alla en fin dag. Hej då!

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0