Övergångsställe för ekorrar

Idag den 15 november och ingen snö ännu. Termometern visar +-0 och man kan ana att solen är på gång. Kan bli en fin dag. Jag har tvättid klockan 13, och mycket tvätt har jag.

 Har just läst PT på nätet. Visträsk är en by utanför Älvsbyn med 300 invånare. Nu kan man läsa att på 45 dagar föddes tretvillingpar i denna by. Fantastiskt, eller hur? Sen kan man också läsa att Arvidsjaur har landets enda herr gårmanövergång för ekorrar. Vad säger ni om det? Vidare och inte så fantastisk, läser man om att polisen inte behöver vara rädda för straff när dom utövar våld vid gripanden. Vad visar detta på?

Vad jag ska göra mer än att tvätta idag, har jag ingen aning om. Nu går ju dagarna så fort och särskilt när man sover så länge som jag gjorde idag. Snart blir det duschen som vanligt och sen Emmerdale, också det som vanligt. Tvätten och även en tur till sophuset blir det också. Sen är det väl kväll igen, i alla fall mörkt. Och vad blir det till middag? Alec skulle visst komma hit vid sextiden och vara här tills Isabel slutar jobbet vid 20.30-tiden. Men då har han väl ätit redan. Får se?

I alla fall ska jag nu sluta med skrivandet för idag. Vi får väl höras i morgon så hej då! 

                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0