11/11-11

Klockan sju i morse var det nollgradigt men strax därefter kom solen fram och nu känns det härligt ute. Jag skulle egentligen ha tvättat idag men skjuter fram det till tisdag. Istället far jag till Ica Maxi och handlar lite. Och naturligtvis äter jag en korv till middag där. Matte for hem inatt efter hans pass som slutade 04.00. Då får han sova hemma i lugn och ro tills han börjar köra 23.oo.

Pytt till middag igår tillsammans med Isabel och Matte. Alec hade redan ätit så han satt bara vid datorn. Matte bjöd på jordgubbspaj till efterrätt. Jättegott!

På kvällen såg jag finalen på Robinson. Så mycket avundsjuka och elakheter det finns bland vuxna människor. Blir jag förvånad? Icke det. Sen såg jag en gammal repris av "Forsytesagan". Minns när jag såg den för längesedan. Den är svartvit så det måste vara ett tag sen. Eric Porter har en av huvudrollerna. Undrar om han lever? Måste googla det sen. Susanne Hampshire har rollen som Fleur som hans dotter (Soames).

               

På bilden kan ni se Eric Porter (Soames), Nyree Dawn Porter (Irene) och Kenneth More (den unge Joylin) från Forsytesagan. Nu vet jag också att Eric Porter dog i cancer 1995. Han var en av de mest ansedda skådespelarna i England.

På radio norrbotten har Roger Kvarnström ett program med sextiotalsmusik. Många minnen dyker då upp i mitt huvud. Mest glada sådana men en del sorgliga också. Duschen väntar på mig innan jag ser Emmerdale och sen ringer taxin för färd till Storheden. Ikväll kan jag nog inte låta bli att kolla på Idol för att se Moa. Hon påminner lite om Amanda Jensen som jag gillar.

Önskar er alla en bra fredag den 11/11-11. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fortsytesagan gick väl på 60-talet vill jag minnas. vet inte om jag skulle uppskatta serien nu, man blir ju lite bortskämd med åren och har större krav på programmen. Jag orkar inte se dokusåpor typ Robinson, förstår mig inte på dem, precis som du skriver.Imorse var marken frostig så nu börjar det nog sakta men säkert gå mot kallare tider....bara två veckor kvar till första advent, snart dax att leta fram julstjärnorna, så mysigt... hoppas du får en fin helg uppe i Lule.

2011-11-11 @ 18:39:32
Postat av: Åsa

Fortsytesagan gick väl på 60-talet vill jag minnas. vet inte om jag skulle uppskatta serien nu, man blir ju lite bortskämd med åren och har större krav på programmen. Jag orkar inte se dokusåpor typ Robinson, förstår mig inte på dem, precis som du skriver.Imorse var marken frostig så nu börjar det nog sakta men säkert gå mot kallare tider....bara två veckor kvar till första advent, snart dax att leta fram julstjärnorna, så mysigt... hoppas du får en fin helg uppe i Lule.

2011-11-11 @ 18:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0